методична робота

                                                               

Тематика засідань

методичного об'єднання вихователів дошкільних груп

дошкільного підрозділу Річицького ліцею

 на 2022– 2023 н. р.

проблемне питання «Використання інноваційних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку»

 

 

№ з/п

 

Питання для обговорення

 

Дата

 

Відповідальний

 

 

 

 

1.Підсумки роботи методичного об'єднання за минулий навчальний рік та завдання на 2022 – 2023 н. р.

2.Опрацювання інструктивно – методичного листа МОН України Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році» від 27.07.2022  № 1\8504-22.

3.Затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2022 – 2023 н. р.

4.Ознайомлення з новинками  методичної та педагогічної літератури.

 

Вересень

 

 

Керівник МО

 

 

       Члени м/о

.

 

     

Члени м/о

 

    

 Члени м/о

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Національно-патріотичне виховання

1.Теоретичні та практичні аспекти національно-патріотичного виховання у системі освітнього процесу.

2.Виховуємо патріотизм засобами народних традицій.

3.Національно-патріотичні куточки груп(огляд).

4.Перегляд заняття в середній групі «Краса та велич символів Держави»

 

Листопад

 

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

Знання з математики необхідна передумова успішного життя людини в сучасному світі.

 

1.     Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку засобами LEGO

2.     Інтеграція LEGO в освітній процес.

3.     Огляд логіко-математичних осередків груп.

4.     Логіко-математичні родзинки(обмін досвідом).

5.     Перегляд заняття в старшій групі «LEGO-Теремок»

 

 

 

 

Лютий

 

    

 

 

 

 

 

 

Члени МО

 


Моральне виховання сучасних дошкільників

1.  Завдання морального виховання дошкільників відповідно програми «Дитина». (Методичний коментар)

 2.   Моральне виховання дошкільників засобами художнього слова.

 3.  Морально-етичне виховання дошкільників за творами В. Сухомлинського.

 4.  Роль дидактичних ігор, посібників та ігрового обладнання в організації освітньої роботи з морального виховання дошкільників.   (Виставка-презентація дидактичних матеріалів).

5.  Практична частина Тематичне заняття-розвага «Коли в серці живуть добринки»(ІІ молодша група) .

 

 

травень

Члени МО

                                                                              Аналіз роботи методичної комісії вихователів дошкільних груп дошкільного підрозділу Річицького ліцею за 2021-2022 навчальний рік

Підвищення якості дошкільної освіти перебуває в прямій залежності від рівня

професійної компетентності педагогічних кадрів. За сучасних умов

реформування освіти радикально змінюється статус педагога, його освітні

функції, відповідно змінюються вимоги рівня професіоналізму. На сьогодні ми

відзначаємо затребуваність педагога творчого, компетентного, здатного до

розвитку свого особистого потенціалу, і як показують останні події, є попит на

сучасного,  ІКТ-компетентного педагога.

Керуючись нормативними документами, програмами і стандартами освіти,

враховуючи об’єктивний рівень стану освітнього процесу в дошкільному

підрозділі, кваліфікацію педагогів та коло актуальних проблем в навчанні та

вихованні дошкільників методичне обєднання ставило перед собою наступну

мету: створити умови для підвищення рівня інноваційної культури педагогів,

професійної компетентності молодих вихователів.

Зусилля спрямовувались на вирішення наступних завдань:

·        Забезпечення дієвого науково-методичного та психолого-педагогічного

супроводу освітнього процесу;

·        Застосування диференційованого підходу до роботи з педагогами з різним

рівнем професійної майстерності.

·        Створення умов для реалізації сучасних інноваційних вимог дошкільної

освіти.

У складі МО працюють 5 вихователів та музичний керівник. 4 вихователів

мають вищу освіту, 1- молодший спеціаліст, музичний керівник має бакалавра

за спеціальністю вихователь дітей дошкільного віку. Атестації , в цьому році,

ніхто з педпрацівників дошкільного підрозділу не підлягав.

Було сплановано 4 засідання МО, а проведено ,нажаль, тільки 3. 4 засідання

перенесено на невизначений час у зв’язку з воєнним станом в країні. Протоколи

та виступи членів МО є в наявності.

Протягом навчального року на засіданнях методичного об’єднання

розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних

завдань дошкільного підрозділу на поточний навчальний рік і форми

проведення МО вибирались так, щоб забезпечити максимальну активність

педагогів. Виконання завдань поставлених на МО сприяло поліпшенню

методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу,

підвищенню ефективності праці педагогів. Слід відмітити що педагоги, які

 

приймали активну участь у підготовці та роботі МО ретельно вивчали

заплановані питання, готували змістовні  виступи, вносили актуальні

пропозиції.

Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних

переглядів занять та режимних моментів відповідно до поставлених завдань на

навчальний рік.  Під час їх проведення були використані різноманітні

інтерактивні форми та методи роботи: мультимедійні презентації, розробки

дидактичного матеріалу, що сприяло розвитку творчої думки кожного педагога.

На високому та достатньому методичному рівнях були проведені такі види

організованої діяльності:  

- Інтегроване заняття з розвитку мовлення з використанням нетрадиційних

засобів малювання «Золота Осінь»(вихователь Лагодюк С.С.);

— Ділова гра «Гра в житті дитини».

(Самарчук Г.І.);

--Інтегроване заняття-квест «Подорож країнами світу»  (вихователь Пікун

О.Р.) .  

Також протягом року було організовано і проведено виховні і розважальні

заходи:

- Осінні пригоди(ІІ молодша група);

- Осінь в гості завітала (середня група);

- Чарівний листок (старша група);

- Козацькі розваги (старша та середня група);

- Пригоди Янголят (ІІ молодша група);

- Миколай у гості завітав (середня і старша група);

- Пригоди Леді Баг (у всіх групах);

- Свято Масниці(старша група);

- Спортивні розваги проводилися щотижня;

- Дні здоровя проводилися один раз в місяць.

Були заплановані, але не були проведенні такі заходи : Свято весни (в усіх

групах), Великодні свята ( в усіх групах), свято Матері ( в середній та

старшій групах), заходи до дня театру, до дня дитячої книги тощо. Заходи

не були проведенні у зв’язку з ситуацією в країні.

Система роботи в дошкільному підрозділі налагоджена таким чином, що всі

заходи готуються гуртом. Вихователь-музичний керівник – діти - батьки.

Роботу між засіданнями педагоги присвятили виготовленню дидактичних

матеріалів, атрибутів до ігор, розробці занять, самоосвіті.

 

В цілому, аналізуючи результати методичної роботи з  за 2021 – 2022

навчальний рік слід оцінити задовільно. Але є ряд питань, які потребують

удосконалення та оновлених підходів до їх реалізації  :

1.        Недостатнє залучення педагогів до участі в онлайн-конкурсах,

інноваційних проектах;

 2. Продовження роботи щодо підвищення ІКТ-компетентності педагогів.

3.Використання у освітньому процесі інноваційних технологій, які забезпечать

реалізувати діяльнісний підхід до навчальної діяльності.  


  Тематика засідань

Методичної комісії вихователів дошкільних груп

НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Річиця

 на 2021– 2022 н. р.

проблемне питання «Використання інноваційних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку»

 

 

№ з/п

 

Питання для обговорення

 

Дата

 

Відповідальний

 

 

 

 

1.Підсумки роботи методичного об'єднання за минулий навчальний рік та завдання на 2021 – 2022 н. р.

2.Опрацювання інструктивно – методичного листа МОН України «ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2021/2022 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ»

3.Затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2021 – 2022 н. р.

4.Обговорення нового БКДШ

5.Ознайомлення з новинками  методичної та педагогічної літератури.

 

Вересень

 

 

Керівник МО

 

 

       Члени м/о

.

 

     

Члени м/о

 

    

 Члени м/о

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовленнєвий розвиток дошкільників в умовах сучасності.

 1.  Роль дидактичних ігор та мовленнєво-комунікативних вправ в системі засобів комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників. (Виставка-презентація дидактичних матеріалів)

 2.  Діагностика рівня комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників. (Методична скарбничка для вихователів) 3. Праця як засіб формування комунікативних навичок дошкільників.

4.  Практична частина: Інтегроване заняття з розвитку мовлення в старшій групі.

 

Листопад

 

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування у дошкільників елементарних географічних понять

1. Формування у дошкільників елементарних уявлень про планету Земля відповідно до вимог оновленої програми «Дитина».  

 2.   Роль дидактичних ігор та ігрових посібників у системі освітньої роботи з формування у дошкільників елементарних географічних понять (Виставка-презентація дидактичних матеріалів).

3.  Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю.

 4.   Практична частина: Інтегроване заняття-квест в середній групі на тему «Подорож країнами світу» (Колективний перегляд заняття)

 

Лютий

 

    

 

 

 

 

 

 

Члени МО

 


Моральне виховання сучасних дошкільників

1.  Завдання морального виховання дошкільників відповідно програми «Дитина». (Методичний коментар)

 2.   Моральне виховання дошкільників засобами художнього слова.

 3.  Морально-етичне виховання дошкільників за творами В. Сухомлинського.

 4.  Роль дидактичних ігор, посібників та ігрового обладнання в організації освітньої роботи з морального виховання дошкільників.   (Виставка-презентація дидактичних матеріалів).

5.  Практична частина Тематичне заняття-розвага «Коли в серці живуть добринки»(ІІ молодша група) .

 

 

травень

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

Моральне виховання сучасних дошкільників 1.  Завдання морального виховання дошкільників відповідно програми «Я у Світі». (Методичний коментар) 2.   Моральне виховання дошкільників засобами художнього слова. (Презентація досвіду роботи) 3.   Морально-етичне виховання дошкільників за творами В. Сухомлинського. (Презентація досвіду роботи) 4.  Роль дидактичних ігор, посібників та ігрового обладнання в організації освітньої роботи з морального виховання дошкільників.   (Виставка-презентація дидактичних матеріалів). 5.  Практична частина Тематичне заняття-розвага «Коли в серці живуть добр

 

 

 

Травень

 

 

 

Члени МО

                     Аналіз роботи МО вихователів дошкільних груп за 2020-2021 н.р.

          У складі МО працюють 5 вихователів та музичний керівник.

         3 вихователів мають вищу освіту, 1 має ступінь бакалавра та 1 навчається в РДГУ на 4 курсі .

         Черговій атестації підлягав один вихователь ( Дудік Н.Б.). Члени атестаційної комісії слідкували за роботою  вихователя упродовж року, провели і проаналізували результати контрольних зрізів знань. Вихователь виступила на засіданні  МО з творчим звітом. За підсумками атестації  Наталії Борисівні підвищили  кваліфікаційну категорію: вихователь ІІ кваліфікаційної категорії.                            

        Методичне об*єднання вихователів дошкільного підрозділу протягом 2020-2021 навчального року працювало над питанням «Розвиток мовленнєво-інтелектуальної творчості дітей дошкільного віку».  Мовленнєвий розвиток дитини – це поняття значно ширше, ніж його окремі складові. Однією з найважливіших складових формування дитячої особистості взагалі і , зокрема, її готовність до шкільного навчання є мовленнєвий розвиток. Розвиток мовлення дитини одне із пріоритетних завдань дошкілля.  В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в дошкільному відділенні пріоритетним питанням було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Педагогічний колектив підрозділу постійно працював над створенням єдиного методичного простору з інноваційної діяльності педагогів, впровадженням передового педагогічного досвіду, підвищенням якості роботи. Для досягнення поставленої мети вихователі спираються на загальнолюдські цінності, такі, як: Людина, Сім’я, Батьківщина, творчість.Весь освітній процес спрямований на те, щоб допомогти дітям здобути потрібні знання та вміння, навчити застосовувати їх у майбутньому житті.Вихователі систематизують пізнання світу дитини, вчать думати, стимулюють інтерес до оточуючого, відкриваючи дітям якомога більший потік інформації з життя, підтримують допитливість, розвивають спостережливість, творчі здібності, нахили.

 

      Протягом навчального року було сплановано і проведено чотири засідання методичних об’єднань педагогів дошкільного відділення, на яких постійно розглядалися різноманітні питання щодо організації та проведення освітнього процесу .(всі виступи та протоколи є в наявності). Всі члени брали активну участь у роботі МО.

 Ефективними засобами навчання педагогічних кадрів стала участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи є: психолого-педагогічні консультації,  школа педагогічної майстерності, теоретичні семінари,  аукціони методичних ідей, тренінги,співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті заняття, огляди новинок  методичної літератури, круглі столи,  тематичні тижні, методичні оперативки, взаємовідвідування.

        Вихователями були підготовлені наступні виступи:

·         Формування інтелектуально-мовленнєвих здібностей засобами казки.

·         Створення предметно-ігрового середовища як фактору розвитку мовлення. (Дудік Н.Б.).

·         Формування виразності мовлення дітей дошкільного віку за допомогою міміки, жестів, інтонації, сили голосу. (Пікун О.Р.)

·         Прийоми і методи навчання розповіді за ілюстраціями. (Андріянова Ю.В.).

·         Комунікативна гра як засіб розвитку культури спілкування.

·         Народний фольклор та його вплив на особистість дитини.

·         Художньо-продуктивна діяльність та її вплив на розвиток інтелекту дитини дошкільного віку.(Самарчук Г.І.).

·         Інтегрований підхід до використання фольклору як засобу розвитку звукової культури мовлення дошкільників.

·         Особливості використання дидактичного матеріалу щодо розвитку мовлення дітей ІІ молодшої групи. (Хвищук С.А.)

·         Квест – як освітня технологія. (Лагодюк С.С.)

Вихователі ділилися досвідом на відкритих заняттях :

 «Заяча наука» - група «Ягідка»  логіко-математичний розвиток (Самарчук Г.І.);

«Подорож у казку» - група «Ягідка»   розвиток мовлення (Хвищук С.А.);

«У пошуках скарбів» - група «Квіточка» квест-гра  (Лагодюк С.С.)   ;

«Чарівні хмаринки» - група «Квіточка» малювання+розвиток мовлення (Андріянова Ю.В.)   ;

«Цікавинки з рукавичок» - група «Сонечко» сенсорний розвиток;

«Цікавинки з рукавичок» - група «Сонечко» сенсорний розвиток;

«Ляльки в гості завітали» - група «Сонечко»розвиток мовлення+ сенсорний розвиток;

«Гостинці для звірят» - група «Сонечко» природа(Дудік Н.Б.)

 

    Протягом року вихователі підготували і провели виховні заходи:

 Група «Ягідка»( Вихователі : Хвищук С.А. та Самарчук Г.І.)

«Осінній бал»

Група «Квіточка» (Вихователі: АндріяноваЮ.В. та Лагодюк С.С.)

«Осінні пригоди»

«Святий Миколай до нас в гості завітай»

 Група «Сонечко» (Вихователі:Дудік Н.Б. та Бойко М.А.)

«Свято Осені»

«Проводи Зими»

 Також організовувалися загальносадкові свята:

  «Маленькі козачата»

  «Свято на Миколая.»

  «Новорічні пригоди»

«Великодні дива»

«Випускний бал».   

     Система роботи в дошкільному підрозділі  побудована так, що всі заходи готуються спільно: вихователь-музкерівник - батьки - діти, що допомагає згуртувати  колектив.

              Роботу між засіданнями педагоги присвятили виготовленню дидактичних матеріалів, театральних атрибутів, розробці занять, самоосвіті.  

 

        У колективі налагоджена атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки (спільна розробка виховних заходів, свят, екскурсій, планування) . Вихователі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз відкритих заходів), адекватно реагують на критику.       

 

Завдання методичного об`єднання на 2021-2022 навчальний рік:

- залучення вихователів до інноваційної, пошукової діяльності;
- впровадження нетрадиційних методик, сучасних інтерактивних методів;
- використання у виховному процесі новітньо-оздоровчих технологій;
- удосконалення педагогічної майстерності: постійний обмін досвідом, розвиток творчої ініціативи педагогів, виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів в практику роботи та впровадження в роботу кращого педагогічного досвіду;
- систематичне ознайомлення з новинками методичної літератури.

Пріоритетні напрямки в роботі:

– створення сприятливих умов для розвитку та саморозвитку кожної особистості;
– застосування особистісно зорієнтованих педагогічних технологій:

- створення “банку інформації” з проблеми формування креативної особистості шляхом організації відносин “Людина – Суспільство”. 


  Тематика засідань

методичного об'єднання вихователів дошкільних груп

НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Річиця

 на 2020– 2021 н. р.

проблемне питання «Розвиток інтелектуально-мовленнєвої творчості дітей дошкільного віку»

 

 

№ з/п

 

Питання для обговорення

 

Дата

 

Відповідальний

 

 

 

 

Підсумки роботи методичного об'єднання за минулий навчальний рік та завдання на 2020 – 2021 н. р.

  Опрацювання інструктивно – методичного листа МОН України «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у  2020-2021 н.р.»

 Затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2020 – 2021 н. р.

Опрацювання листів та рекомендацій МОН та МОЗ України щодо роботи дитячих садків у умовах карантину.

 

Ознайомлення з новинками  методичної та педагогічної літератури.

 

Вересень

 

 

Керівник МО

 

 

       Члени м/о

.

 

     

Члени м/о

 

    

 Члени м/о

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання народного фольклору для розвитку мовлення дітей.

Народний фольклор та його вплив на формування особистості дитини дошкільного віку.

Формування мовленнєво –інтелектуальних здібностей дітей засобами казки.

Інтегрований підхід до використання фольклору як засобу розвитку  звукової культури мовлення дошкільників.

А.Богуш «Мовленнєвимй компонент дошкільної освіти» (Обговарення).

 

 

Перегляд тематичних занять в старшій групі.

 

Листопад

 

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

Сучасні прийоми розвитку зв’язного мовлення дошкільників.

Комунікативна гра як засіб розвитку культури спілкування дошкільників.

Квест - як  освітня технологія.

Прийоми і методи навчання розповіді за ілюстраціями.

Особливості використання дидактичного матеріалу щодо розвитку мовлення дітей молодшої групи.

Створення предметно – ігрового середовища як фактору розвитку мовлення.

 Перегляд тематичних занять.

 

 

Лютий

 

    

 

 

 

 

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація художньо-мовленнєвої діяльності дітей у ЗДО

Художньо-продуктивна діяльність та її вплив на інтелектуальний розвиток дитини.

Формування виразності мовлення дітей дошкільного віку за допомогою міміки, жестів, інтонації, сили голосу.

 

Критерії та показники мовленнєвої готовності дітей до школи. (обговорення).

Тренінг «Професіоналізм та особисте зростання педагога»

 

Перегляд тематичних занять .

 

  

 

 

 

Травень

 

 

 

Члени МО

                  Робота між засіданнями  членів МО вихователів дошкільних груп НВК «ЗОШ І-ІІ ст.-дитячий садок» с.Річиця

Зміст роботи

термін

відповідальний

1

Опрацювання методики Н.Гавриш «Коректурні таблиці»

Вересень-жовтень

Члени МО

2

Вибір напрямків освітньої роботи з дітьми.

листопад

Члени МО

3

Перегляд періодичних видань зі статтям про розвиток мовлення дітей дошкільного віку

 

Вересень - травень

Члени МО

4

Організація виготовлення та придбання дидактичного та розвивального матеріалу з розвитку мовлення дітей дошкільного віку

Листопад-грудень

Члени МО

5

Виготовлення атрибутів, костюмів для проведення занять , рухливих ігор, фізкультпауз.

Листопад - грудень

Члени МО

6

Розробка конспектів занять з елементами методики Н:.Гавриш «Коректурні таблиці».

 

Січень-березень

Члени МО

7

Обмін досвідом роботи з розвитку мовлення дітей дошкільного віку.

Квітень -травень

Члени МО

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.